پورمحمدی: سکوتم به خاطر مصلحت کشور است/من بازرس قوه قضاییه و مقننه نیستم،بازرس دولت هستم.
نوشته شده توسط : محمّد معنوی
هستم احزاب و شخصیت‌ها - رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: من باید بلندگوی بلند و قاطع جامعه در بیان مشکلات اداری، اجرایی کشور باشم. به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در سیزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در پاسخ به سوالات متعدد دانشجویان که معتقد بودند برخی اطلاعاتی که از سازمان بازرسی کل کشور بیرون می‌آید، شائبه سیاسی بودن دارد، به بیان مقدمه‌ای درباره روند خروجش از وزارت کشور پرداخت و افزود: بعد از آن من اصرار داشتم که به اقتضای یکسری علایق شخصی به دنبال کارهای فرهنگی و سیاسی بروم. آیت‌الله شاهرودی نیز بعد از مدتی مرا خواستند و به من گفتند که به سازمان بازرسی بیایم، اما من به دلایلی گفتم که به این سازمان نمی‌آیم، گفتم مصلحت نیست؛ چراکه من از دولت بیرون آمدم حالا چطور بازرس دولت شوم، وقتی این اتفاق بیفتد ممکن است عده ای بگویند که پورمحمدی می‌خواهد تلافی کند و در این صورت شائبه ایجاد خواهد شد. با این حال گفته شد که فلانی به سازمان بازرسی برود. وی خطاب به دانشجویان با تاکید بر این‌که «من با چنین پیشینه‌ای به سازمان بازرسی آمده‌ام» اظهار کرد: ببینید من بازرس کل کشور هستم و لازم است تا آن‌چه باید را به اطلاع مردم برسانم، من الان بعضی موارد را سانسور می‌کنم و شما از من باید بپرسید که چرا سانسور می‌کنی؟ اتفاقا چون شائبه سیاسی است، من فیتیله‌اش را پایین می‌کشم. اهم صحبت‌های رییس سازمان بازرسی کل کشور را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید؛ -   آنهایی که با من برخورد می‌کنند، کسانی هستند که نمی‌خواهند فضای اداری و نظارت کشور فضای سالمی باشد، این‌ها می‌خواهند کارد نظارت را کند کنند و اتفاقا چنین حرکتی یک حرکت سیاسی است.اتفاقا من چند بار به دولت گفتم که یکی از گزارش‌های مرا نقد کنید و معتقد به این مساله هستم؛ چرا که به نظر من باید حکومت شفاف و پاسخگو باشد و ما اجازه نداریم حقوق عامه را در پستوها، حصارها و دیوارها قرار دهیم. حالا این‌که گفته می‌شود، دشمن سوءاستفاده می‌کند بحث دیگری است، ما باید مواظب این بحث نیز باشیم. -   من یک عنصر سیاسی کشور هستم و تفکر سیاسی دارم. من اصولگرای معتقدی بودم که زمانی وزیر کشور شدم. آقای احمدی‌نژاد به من می‌گفت، چرا می‌گویی اصولگرا و من می‌گفتم معتقد به آرمان‌هایم هستم. -   من برای اولین‌بار دیوارهای ستاد انتخابات را شیشه‌ای کردم تا خبرنگاران از آن‌چه در ستاد رخ می‌دهد، باخبر شوند. حتی به تعداد زیادی برای بحث نظارت کارت وزیر کشور را دادم و همه این‌ها به این خاطر بود که نشان دهیم اصولگرایان پاک‌دست هستند و جا خالی نمی‌کنند. -   دیدگاه خاص سیاسی من در بعضی‌جاها معلوم می‌شود مثلا در جاهایی که بخواهم به عنوان اصولگرا علیه اصلاح‌طلبان پرونده‌سازی کنم. برخی می‌گفتند که این درست نبود برای بعضی پرونده بسازیم که من در جواب این عده گفتم؛ دوستی ما مرز دارد، ما با دوستان‌مان دوست هستیم تا آن‌جا که قوانین و مقررات وجود دارد. -   پول و قدرت در دولت و قوه مجریه است، من بازرس قوه قضاییه و قوه مقننه نیستم، بلکه بازرس دولت هستم برخی این را به من می‌گویند که تو چرا در قوه قضاییه و مقننه نظارت نمی‌کنی، که من در جواب می‌گویم من مسوولش نیستم. -   من آدمی جدی هستم و با دوستانم تعارف ندارم و اتفاقا سخت‌گیری‌ام نسبت به همفکران و دوستانم بیشتر است، اتفاقا برخی افراد در پرونده‌ها دوستان کاری من در دوره‌های مختلف هستند، ولی این موضوع دلیل نمی‌شود که من روی چنین پرونده‌ای ضعیف کار کنم. -  اگرچه بایدها و نبایدهایی در منشور اصولگرایی تدوین شد، اما باید بدانیم که همه انسان‌ها از نظر تقید، التزام، عمل، باور و گرایش و اخلاق در یک سطح نیستند و همه در یک قالب خاص قرار نمی‌گیرند و ما نمی‌توانیم بگوییم تو باش و تو نباش و من در 7+8 نقش مستقیمی نداشتم. همه در این روند سهم داشتند و اینطور نبود که فقط یک نظر قالب باشد. -   در مورد ریاست جمهوری بحث متفاوت است، برخی خوبند، اما خوب‌تر هم وجود دارد من معتقدم تا وقتی خوب است، نباید به سراغ متوسط رفت و تا وقتی خوب‌ترها هستند، نباید سراغ خوب‌ها را گرفت. به هر ترتیب به نظر من ما هنوز رفتار همسان و همشکلی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده نداریم و بعید است از سازوکار گذشته برای انتخابات ریاست جمهوری آینده استفاده شود. هم‌اکنون وقت قیمت گذاری، اندازه‌گیری و نمره‌دادن نیست، به آقای قالیباف و دیگران نقدهایی وجود دارد که برخی از این نقدها جدی است، اما به هر ترتیب لازم است تا ما شاخص‌گذاری کنیم و چهره‌هایی را مدنظر قرار بدهیم که واجد شرایطی باشند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 383
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
» ۴۰ نماینده جدید مجلس را بشناسید+ گرایش های سیاسی و تعداد آرا
» عکس/طلاق زن و مرد در ایران!
» اظهارنظر مشاور جنجالی مشایی درباره برادران لاریجانی
» تصمیم دولت؛ بنزین 2000 تومانی
» وزیر ارشاد: «تلفن همراه رئیس جمهور» توقیف نشده است
» آخرین واكنش حداديان به شكايت مشايي
» 5 دلیل خوب برای مصرف این سبزی پرخاصیت؟!
» با خواص گوشت ماهی بیشتر آشنا شویم
» فرزین از قیمت بنزین میگوید
» نامزدی دوباره محسن رضایی
» زیر 946 هزار تومان درآمد، زیر خط فقر
» بلایی که نظام وظیفه سر جوانان می آورد/فحش، شیوه ی جدید تکریم ارباب رجوع در این سازمان
» اجرایی شدن تحریم نفت ایران
» کشتی گیر سابق تیم ملی مرتکب قتل شد
» تنگه هرمز با تحریم کامل ایران بسته می شود
» 22 روز تا بنزین 1000 تومانی
» امسال بنزين گران نمي‌شود
» پیش فروش مجدد رانا
» این هشدارهای پزشکی را شوخی نگیرید!
» 9 دلیل خوب برای مصرف بیشتر روغن زیتون
» مطهری:با این سینما نیازی به فارسی‌1 نیست!
» باورغلط کله‌پاچه، پای مرغ و قلم گوسفند
» این جملات را هرگز به فرزندتان نگویید
» جانواریو استقلالی شد
» لحظه انفجار بمب هسته ای +عکس
» مرغ، مردم را به صف کرد+تصاویر
» بزرگترین پل معلق ساخته شده در جهان+تصاوير
» چرا ما نمی‌توانیم بیکاری و گرانی را حل کنیم؟
» رئیس‌جمهور شدن سعدی در فرانسه و خواب عمیق ایرانیان
» سريال‌هاي سيما در ماه رمضان
» اگر جرأت دارید از این پل رد شوید! / عکس
» امارات رسماً تنگه هرمز را دور زد ؛ افتتاح خط لوله "حبشان - فجیره"
» آقای ضرغامی اگر مرهم نیستید نمک نپاشید
» پورمحمدی: حضورم در انتخابات را نفی نکرد‌ه‌ام!
» کدام استان‌ها برای رویت هلال ماه رمضان مناسب‌ترند؟
» استقلالی ها بخوانند/حرف دل ژنرال طی نامه ای به هواداران!
» شنبه اول ماه مبارك رمضان
» سخنان رئیس جمهور سه سال پیش در چنین روزی: آنقدر تحریم کنید که زیرپایتان علف سبز شود
» مرحوم حاج احمد خمینی: پدرم خواب دیده بود که حضرت علی(ع) او را غسل می‌کند/بازخوانی تاریخ
» نماز ظهر و عصر به امامت رهبری در رمضان
» آبغوره شما را لاغر نمي‌كند
» حمله شدید رییس جمهور یمن به ایران
» نوبت به امیر رسید!
» |:| تصاویر جالب و دیدنی از افتتاحیه المپیک لندن 2012 |:|
» |:| تصاویر جالب و دیدنی از افتتاحیه المپیک لندن 2012 |:|
» تصاویر/ کارخانه آب معدنی
» وصیت نامه اسکندر (حتما بخوانید)
» فروش گنجشک کباب شده در اهواز + عکس
» تابحال مردان به این شجاعی دیده بودید؟!+ تصاویر
» زیباترین طاووس دنیا + عکس
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: